We zijn al bijna een jaar verder en er is nog geen zicht op een einde van corona. Het doet wat met een mens, dus belangrijk om eens te vragen aan een ander hoe het met hem /haar gaat!
Wij maken een rondje langs ondernemers in Noordenveld. Vandaag stellen we de vraag aan Wildkamp Roden.

Hoe gaat het met jullie?
"Goed! Ondanks de beperkingen kunnen we als Wildkamp Roden wel stellen dat we enorm blij zijn dat we in ieder geval door mochten. Dit hield ook de sociale contacten enigszins op peil. . De aanpassingen die binnen de winkel nodig waren, zijn haalbaar geweest, wat ons betreft."

Voorstelrondje
"Wij, Wildkamp Roden zijn een technische groothandel. We zijn gericht op de zakelijke klant, maar ook de handige particulier is welkom. Met een team van 7 man, hebben we hier meer dan 45 jaar ervaring rondlopen.
Wildkamp Roden bestaat al sinds 1986. Toen nog gevestigd aan de Kanaalstraat, tegenover de kampeerhal. In 2006 zijn we verhuisd naar de Exportweg. Hier zitten we tegenwoordig nog steeds en vorig jaar hebben we de zaak kunnen ombouwen naar de nieuwe formule van Wildkamp. Normaliter wordt dit wel gevierd met een heropening, maar dit is helaas, door de huidige covid-19 maatregelen, niet mogelijk geweest."

Hoe was de corona tijd voor jullie bedrijf tot nu toe?
"Tijdens de 1e “lockdown” hebben we behoorlijk moeten schakelen. Fysiek winkel afgesloten, afhaalbalie gecreëerd, mondkapjes op als personeel zijnde, desinfecteren van de karren en de manden. En we mochten maximaal 7 personen in de winkel ontvangen. Doordat veel mensen thuis zaten, kwamen er bij ons juist extra bestellingen binnen. Dit resulteerde soms tot behoorlijke rijen van klanten die hun bestelling kwamen afhalen. In de 2e lockdown zijn wij als groothandel zijnde gelukkig niet getroffen door een sluiting. Wel hebben we weer een aantal aanpassingen gedaan en kon de particulier alleen nog maar afhalen op bestelling. Via telefoon, mail, WhatsApp of webshop."

Corona maakt ook creatief, welke mogelijkheden hebben jullie kunnen creëren?
"De optie voor klanten om online te bestellen tot ‘s avonds 8 uur en dit dan de volgende ochtend vanaf 7 uur konden afhalen in de winkel was er al een poosje. Echter hebben wij gezien dat dit in de lockdown in de aantallen omhoog geschoten is qua aantal orders. Waar wij eerst zo’n 8 á 10 webshoporders per nacht verwerkten zit het gemiddelde nu op 25 á 30. Ook hebben wij in september/oktober de winkel kunnen verbouwen. Normaliter wordt dit door een groot aantal mensen van buitenaf binnen 2 weken gerealiseerd. Bij ons is de duur nu 2 maand geweest, maar met een beperkt aantal mensen om zo de kans op besmettingen te beperken. Wat we verder nog hebben kunnen doen is het uitdelen van mondkapjes tijdens de 1e lockdown. Vanuit de directie van Wildkamp is toen het signaal gegeven om dit uit te delen aan de lokale zorginstanties. Hier is enorm veel gebruik van gemaakt."

Waarvoor kan men bij de Wildkamp terecht?
"Wij bieden in alles een oplossing op het gebied van; water, elektra & lucht.
Een greep uit de sectoren waar wij ons op richten zijn Installateurs, Bouwbedrijven, Hoveniers, Industrie, Infra, Agrariërs, Recreatie en dus de handige particulier. Greep uit de diensten die wij kunnen leveren zijn bijvoorbeeld het maken van beregeningsplannen voor de tuin, legplannen op maat voor vloerverwarming. Lichtplannen voor ledverlichting & Slim gebruik maken van regenwater doormiddel van afkoppelen of hergebruik. En natuurlijk de producten die daar voor nodig zijn."

Aan wie wil je de vraag 'Hoe gaat het met jou?' doorstellen?
"Wij zouden de vraag graag willen doorstellen aan Sjoerd & Klaas Detmar van S&K installaties te Roden."

Coby van Zanten©️
Eigen foto