Het Goed, de grootste formule van kringloopwarenhuizen, verwacht dit jaar landelijk meer dan 8 miljoen stuks een tweede leven te geven. Hiermee wordt ruim 27 miljoen kilo CO2 bespaard. Steeds meer consumenten kopen bewust en groen; de aandacht voor circulariteit en duurzaamheid groeit. Kringlooporganisatie Het Goed ziet het aantal stuks dat in haar 27 frisse kringloopwarenhuizen wordt verkocht jaar op jaar toenemen.


 


 


Al ruim 676.000 kg CO2 bespaard in 2020


Voor Het Goed Roden staat de teller eind november op 676.000 CO2-besparing. Dit is equivalent aan de CO2-opname van ruim 92.630 bomen, die met elkaar een bos zouden vormen ter grootte van ruim 371 voetbalvelden. Veel mensen zijn zich niet bewust hoe groot de impact is van het kopen van nieuwe spullen op het milieu. Bij het Goed worden alleen gebruikte spullen verkocht, daardoor zijn er minder nieuwe grondstoffen nodig en wordt er geen nieuwe CO2-uitstoot veroorzaakt.


 


TNO heeft in opdracht van Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland becijferd dat één kilogram hergebruik van spullen één kilogram CO2-besparing oplevert. 1=1 dus.


 


Daarom communiceert Het Goed de krachtige en tevens confronterende groene inhaker op de kortingsacties tijdens Black Friday: Green Friday 1=1


 


 


Green Friday als tegenbeweging groeit


Na het succes en de enorme publiciteit van afgelopen jaar, zet Het Goed voor het derde jaar in op Green Friday, hét antwoord op de koopgekte van Black Friday. Ook dit jaar zal de laatste week van november groen kleuren. Vrijdag 27 november zal een CO2-besparingscheque worden uitgereikt aan wethouder Kirsten Ipema van de gemeente Noordenveld. Het Goed benoemt hiermee de lokale CO2-besparing en wil hierbij ook benadrukken dat dit dankzij haar klanten en partners is gerealiseerd. Door met elkaar zoveel artikelen een tweede leven te geven, wordt samen een bijdrage geleverd aan een meer duurzame en leefbare wereld.


 


Én goed voorbeeld doet goed volgen. Green Friday wordt inmiddels door alle 100% kringloopwinkels van de Branche Kringloop Nederland (BKN) opgepakt en daarmee staat Green Friday definitief op de kalender. Ook sluiten steeds meer retailers zich aan bij de tegenbeweging en worden groene en duurzame alternatieven gelanceerd als reactie op Black Friday, de drukste shopdag van het jaar.


 


 


Samen maken we het groen


Om de boodschap kracht bij te zetten, lanceert Het Goed een ludieke doorgeefactie op haar social mediakanalen. Bijzondere artikelen die door volgers kunnen worden doorgegeven aan bijzondere mensen. En daarmee groeit de bewustwording: bij elke kilogram aan hergebruikte spullen krijg je ‘gratis’ een kilogram CO2-besparing. Dat geeft op Green Friday een extra goed gevoel. Koop bewust en geef herbruikbare spullen een tweede leven. Samen laten zien dat het anders kan. Samen maken we het groen.


 


Het Goed NN Roden


Ceintuurbaan Noord 119C,9301 NT  Roden


Lees onze goede verhalen op www.hetgoed.nl


Samen maken we Het Goed