Valse e-mails over nieuwe betaalpas










Oplichters versturen op dit moment valse berichten via SMS en e-mail over het vervallen van je betaalpas. Trap er niet in! Stuur nooit je betaalpas op en geeft nooit je PIN-code af op een site.










 


Op dit moment worden er valse e-mails en smsjes verzonden over het aanvragen van een nieuwe betaalpas. Je huidige pas zou binnenkort vervallen voor gebruik. In de valse berichten wordt verzocht om direct (gratis) een nieuwe betaalpas aan te vragen. Als je de link in de e-mail of sms aanklikt, kom je op een nep-website terecht, waar je je rekeningnummer en PIN-code moet invoeren. Je oude pas kun je opsturen.










 


Trap er niet in!


Deze e-mail of sms is niet afkomstig van de Rabobank, maar van criminelen. Zij kunnen met je betaalpas en PIN-code bij jouw geld. Trap er dus niet in! De Rabobank zal nóóit vragen om je betaalpas op te sturen óf om je PIN-code in te vullen. Klik niet op de link in de e-mail of sms, voer geen gegevens in op de nep-website en stuur je betaalpas nooit op. Vertrouw je het niet? Stuur de e-mail door naar valse-email@rabobank.nl










 


Veilig bankieren


De Rabobank zal je nooit vragen om je betaalpas op te sturen. Ontvang je van ons een nieuwe betaalpas? Knip dan je oude pas in minimaal twee stukken. Zorg dat zowel de magneetstrip als de chip stuk is. De oude pas kun je dan weggooien. Je hoeft de oude pas dus niet naar ons terug te sturen. Wil je meer weten hoe je veilig bankiert?


 


Lees meer over veilig bankierenBekijk een voorbeeld van de valse e-mail