RODEN - Vanmorgen zaterdag 1 december 2018 lanceerde de gemeente Noordenveld de communicatiecampagne om de centrumontwikkeling van Roden op de kaart te zetten. De aftrap vond om 11.00 uur plaats op het Hereborchplein, hoek Padkamp/Heerestraat in Roden. Wethouder Henk Kosters gaf samen met de Zakenkring, Ondernemerscontact Noordenveld en de wijkbelangenvereniging Centrum het startsein.

Centrumontwikkeling Roden
De gemeenteraad van Noordenveld heeft het uitvoeringsprogramma ‘Centrumontwikkeling Roden 2018-2022’ op 31 oktober 2018 vastgesteld. De komende jaren gaan we samen aan de slag om de centrumfunctie van Roden nog sterker en aantrekkelijker te maken. Om dit doel te bereiken en de veelzijdigheid van Roden te promoten is een communicatiecampagne opgezet door 1609bold, genaamd ‘Onvoorstelbaar Roden’.

Wethouder Henk Kosters: “Met de communicatiecampagne willen we inwoners en ondernemers nog meer betrekken en informeren over ontwikkelingen en projecten. We willen door de verbinding te zoeken, samen te werken maar vooral door het samen te doen, Roden tot een ‘Onvoorstelbaar Roden’ maken.”

Communicatiecampagne
De communicatiecampagne wordt georganiseerd vanuit de gemeente en heeft vooral tot doel het gesprek over Roden op gang te brengen en te houden. Dit doen we door opvallende en aansprekende vormen van communicatie te kiezen die uitnodigen tot dialoog en op basis van een centrale communicatiestijl, in vorm en uitingen. Voor de centrumontwikkeling is bovendien een beeldmerk ontwikkeld waarin de beoogde samenwerking en verbinding visueel is verwerkt. Het beeldmerk kan ook worden ingezet voor citybranding. Daarnaast is er een nieuwe website www.roden.nl. Op deze website is alle informatie te vinden over de ontwikkelingen en projecten die in het centrum plaats (gaan) vinden. Daarnaast is er ook volop ruimte voor activiteiten en evenementen voor en door ondernemers, inwoners en bezoekers. De website gaat op 1 december in de lucht.

Foto's Roel Lubbers©